Louhi teki meemin kiinnostavista kysymyksistä, joita Sarvipää oli kysellyt alkujaan Marian kommenttilaatikossa. Minäkin vastaan!

Miten ehdit ja jaksat päivittäin kirjoitella ja pitää yllä palstaa?
Tällä hetkellä olen päivät velvollisuuksissa, jona aikana en käytä nettiä. Kuitenkin kirjoitan päivittäin, eikä siihen välttämättä mene kuin vartti. Aamukahvilla tai sitten kotiuduttua. Olen ehtinyt kirjoittaa silloinkin, kun olen käynyt yhtä aikaa töissä ja koulussa.

Onko bloggaaminen työlästä vai hauskaa ajankulua?
Tämä on henkireikä, enkä kirjoita velvollisuudesta ketään kohtaan. Siis hauskaa ajankulua. En tiedä, miksi pitäisin blogia, jos se tuntuisi työläältä.



Onko joka päivä saatava jotain aikaiseksi?


Ei. Kuitenkin olen tainnut kirjoittaa joka päivä jotain. Kirjoitan, koska haluan kirjoittaa.



Korvaako tämä luonnollisen kommunikoinnin?
Tämä on mielestäni yksi osa luonnolista kommunikointia. Yksi tapa vaihtaa ajatuksia ja kertoilla kuulumisia siinä missä kaikki muu kirjoittelu, kasvokkain puhuminen tai mikä tahansa kanssakäyminen. Harrastan sujuvasti useita muotoja yksitellen ja yhtä aikaa. Tilanteen mukaan. Ei minkään tavan tarvitse korvata toista.

Onko parempi tai helpompi kirjoittaa yksin kotona koko kansalle vai puhua kasvokkain tuntevalle tutulle?
Kuten jo edellä kirjoitin, kumpikin sujuu ja tuntuu yhtä luontevalta.



Onko teillä ystäviä, seuraa, menoa? Saatteko päivittäin kommunikoida ajatuksianne muuten kuin vain blogien kautta?
On. Työni ja opiskeluni ovat vahvasti sosiaalista kanssakäymistä, työyhteisökin mukava. Seuraa ja menoa on sen, minkä vaan mennä jaksaa. Kun ei jaksa mennä riennoissa tai aikataulut eivät käy yksiin, on tämä kommunikointiväylä loistava. Moni ystävä ja tuttava asuu kauempana, mutta sähköinen kommunikointi pitää heidätkin lähellä. Olen myös tavannut kasvokkain ihmisiä, jotka olen alunperin kohdannut netissä. Avomiehenkin kanssa voin puhua kaikesta.



Minkälainen olet ihmisenä?
Olen sosiaalisesti lahjakas, mutta viihdyn myös hyvin itsekseni. Kun olen väsynyt, vetäydyn mielelläni omiin puuhiini tai hyvän kirjan pariin. Pidän itseäni avoimena, hyvänä ihmistuntijana, realistisena, järkevänä, herkkänä, selviytyjänä. Arvostan rehellisyyttä, tilannetajua, itsetuntemusta, suvaitsevaisuutta, laajakatseisuutta, ymmärrystä elämää ja ihmisiä kohtaan. Toivon ihmisiä kohdeltavan yhdenvertaisina yksilöinä, ensisijaisesti ihmisinä. Olen keskeneräinen ja tulen aina olemaan sellainen - kuten jokainen meistä.