Eilen intouduin viimein askartelemaan oikein pitkän kaavan mukaan ja lopputulos onkin nähtävissä edellisessä postauksessa. Huraa, Illustration Friday!

64792.jpg

Kerroin hepulle tekeväni taikataikinaa ja pohdiskelin ääneen, mitä lähtisin Spotted-aiheesta kehittelemään. Heppu ehdotti ihmisvartaloita ja jotain, joihin en itse uskonut kykeneväni. Lopulta tein taikinan meille molemmille! Mukavaa yhdessäoloa, pääsi hyvin pääsiäislomatunnelmiin.

askartelu.jpg   maalit.jpg

Itse olen tosi tyytyväinen, että sain jotain isompaa aikaiseksi ja ihan valmiiksi asti. Tällaisesta tekemisestä olen haaveillut jo pitkään, mutta ryhtyminen, aiheen keksiminen, inspiroituminen ja keskittyminen ovat tuntuneet vaikeilta. Lopputulos oli itsellenikin yllätys, joskin pitkälti sen näköinen kuin työn edetessä visioinkin. Olen vain jotenkin hengessäni aina pyrkinyt enemmän tähän tyyliin, mutta kannattaa puuhata avoimin mielin ja antaa vision viedä.

Pääsiäisaskartelua

Jos lapsiperheissä on pääsiäisaskartelun tarvetta, taikinasta saa lituskaisia munia samaan tapaan kuin itse tein noita kaloja. Kolmiulotteiset munani rikkoutuivat uunissa, mutta nuo litteät onnistuvat ihan kivasti ja ainakin minulla turpoavat mukavasti hieman pyöreämmiksi. Hioin vielä reunoja hienolla hiekkapaperilla, kun olin ottanut työt uunista ja ne olivat jäähtyneet. Maalaaminen sujuu ihan vesiväreilläkin. Valmiista töistä voi tehdä vaikka jääkaappimagneetteja tai liimata asetelmaksi tukevalle pahville. Liimaamiseen käytin liimapyssyä.

Taikataikinan ohje löytyy siis Ylihulpentumia & hurahduksia -blogista.