Pyykkikone pysähtyy kello 20.55 viimeisen linkouksen jälkeen.
Heppu levittää pyykkitelineen ja avaa pesukoneen.
Minä naputtelen toisessa huoneessa koneella.

Heppu: Hei arvaa mitä! En muuten muistanu laittaa pesuainetta. Ethän säkään laittanu?
Minä: No en!

Jo pyykkien saaminen koneeseen oli vaikeaa, koska hepun yhteistyökyky oli nollassa. Heppu jäi viimeisenä arpomaan vaatteitaan pesukoneelle, joten sen vastuulla!

Keskustelua siitä, ovatko pyykit nyt puhtaita ja laitetaanko kone uudestaan pyörimään pesuaineilla. Sanon, että ei laiteta. Heppu ihmettelee, etten suuttunut. Kerron, etten yksinkertaisesti enää jaksa.

Heppu: Miks tissiliivit pitää pestä?
Minä: Ne on alusvaate!
Heppu: Hikoaako sun tissit?
Minä: No nehän ne vasta hikoaakin.
Heppu: Hieroutuuko ne sillai eroottisesti yhteen siel...
Minä: Joo joo hiljaa nyt!

Heppu: Ha! Pinni löytyi!
[1 minuutti]
Heppu: No niin! Toinen pinni! Tällä kertaa miun sukkaan hirttäytyneenä.
[tuo sukan ja pinnin irrotettavaksi toisistaan]

Ja minä kun olevinaan katsoin farkkujen taskut huolellisesti...

Heppu: Olisin voinut kuolla siihen pinniin!
Minä: Mitä?!
Heppu: Kun olisin laittanu sen sukan jalkaan. Murhaaja!

Onko kotitalouskoulujen hakuaika jo mennyt? Täällä olisi kaksi oppilasta apuluokalle.