Lauantaiaamu, aamupalaksi pannukakkua ja kahvia!

Perjantai-ilta

Eilen illalla väsytti, turhautti ja tylsistytti. Televisio ja tietokone menivät aikaisin kiinni, ajatus kai oli mennä nukkumaan. Siinä hepun kainalossa vanutessani alkoi kuitenkin tulla parempi mieli. Heppu se on ollut sellainen veijari lapsena, ettei meidän yhdistelmästä uskalla kyllä tenavia edes ajatella. Luulin jo aikojen saatossa kuulleeni kaikki jekut, mutta eilen heppu olikin yhtäkkiä muistanut, miten varasti lapsena joulupukilta karkkia. Olin ihan kauhuissani.

Ostoskeskuksen pihamaalla oli ollut joulun avajaiset ja joulupukki oli käyskennellyt siinä pihamaalla edestakaisin valtaisan lapsilauman keskellä. Heppukin oli siellä kaverinsa kanssa. Joulupukilla oli kauppakassillinen karkkia mukana ja sehän houkutti poikia. Pojat ryömivät vaivihkaa pukin jalkoihin, leikkasivat linkkuveitsellä pussin auki, kahmivat karkkia kourat täyteen ja juoksivat karkuun. Mikä nilkki!

Ja seksihän se on aina poikaa kiinnostanut. Ala-asteelaisena heppu oli löytänyt erään kioskin valikoimista purukumipakkauksia, joiden mukana tuli tissitarroja. Siis valokuvia vähäpukeisista naisista rintavarustus pääasiana. Niitä heppu sitten kävi silloin tällöin ostamassa, vaikka se tuntuikin vähän nololta. Itse asiassa niin nololta, että tissitarrapurkan ostoon piti lähteä aina yksin, eikä siitä oikein kavereillekaan puhuttu. Sitten harmitti, jos pakkauksesta tulikin tarra, jonka oli saanut jo aiemmin. Selvisi kuitenkin, että pari muutakin poikaa kävi ostamassa samoja purukumeja ja heidän kanssaan saattoi sitten noita tupla kappaleita vaihdella.

Kartan tutkimista

Kun edellä mainituista nauruista oli selvitty, tuli puheeksi häät. Nehän on blogin lukijoiden ja suunnitteluryhmän puolesta jo päätetty pidettäviksi nyrkkeilymuseossa Rocky-tunnarin soidessa nyrkkeilyhanskat käsissä. Puhuttiin joistain yksityiskohdista ja siitä, jokin pieni matka olisi budjetin pienuudesta huolimatta mukava tehdä. Katseltiin vähän karttaa ja olen seuraavaksi aikeissa mennä selailemaan hieman internettiä muutaman kohteen osalta. Kivaa!

Viime yön unia

Olin lähdössä baarista ja kaivoin laukustani narikkalappuja. Niitä löytyikin yllättäen kaksi. Herra narikkamestari alkoi hankalaksi ja sanoi antavansa niistä vain toisen. Epäili ilmeisesti, että olen löytänyt toisen narikkalapun ja yritän viedä jonkun muun päällysvaatteet. Pillastuin ja näytin, että minulla oli tallessa molemmat pääsyliputkin. Olin kai edellisellä kerralla unohtanut joitain vaatteitani baariin. Muistinkin siinä, että kyseessä oli varmastikin ruskea neuletakkini. Nyt olin tullut punaisessa pörröisessä takissa (en omista sellaista). Meuhkasin ja kiroilin kuin satamamies. Lopulta herra narikkamestari kävi noutamassa kummankin narikkalapun vaatteet. Ruskean neuletakin sijaan olinkin jättänyt baariin muovikassin, jossa oli yhdet farkut ja tertullinen banaaneja.

Heppu taas näki unta, että minä olin saanut kutsun kertausharjoituksiin. Löysin kutsusta kuitenkin niin paljon kirjoitusvirheitä, ettei minun tarvinnutkaan mennä kertaamaan. Kirjoitusvirheiden vuoksi kutsu oli epäselvä ja väärin ymmärrettävissä.