Lähdin kaupungille hieman sillä ajatuksella, että katsoisin uudestaan niitä kenkiä, jotka olivat puoli numeroa väärää kokoa. No, kurvasin ennen kenkäkauppaa vaatekauppaan, josta kurvasin tyhjin käsin pariin toiseenkin vaatekauppaan. Löysin farkut!

Löysin farkut, joihin ei jää ylimääräistä kangasta takareisiin ja jonnekin persauksen seutuville. Olen kaivannut sellaisia istuvia, koska joko aiemmille housuilleni tai sitten persukselleni on tapahtunut jotain mystillistä. Housujen hinta oli asiallinen, joten ostin pois.

Palasin pykälää aiempaan kauppaan, koska olin nähnyt siellä mukavan huivin, jollaista visioin tarvitsevani erityisesti tänä iltana, mutta muutenkin. Pyörittelin kahdeksan euron huivia käsissäni, kunnes muistin isäni tuoneen minulle lähes vastaavan ulkomailta joskus 80-luvun alussa. Peräti muistin, missä kyseinen huivi kotonani sijaitsi. Palasin farkkuineni kotiin, kengät ja huivi jäivät ostamatta.

Löysin kotoa huivin, joka on todellakin onnellisesti taas muodissa. Niin kuin sillä minulle suurta väliä olisi. Huivi haisi ummehtuneelle, mutta äkkiähän sen pesi ja kuivasi. Annoin ensin kyydit hiustenkuivaajalla ja nyt saa kuivua loppuun patterilla.

Nyt pitäisi enää tietää, mitä näille hiuksille tehdään. Olen lähdössä rimpsalle.